De nieuwe horeca waarheid

open

We zijn weer open!!! Maar????? Is het nu voorbij met de crisis of wat kunnen we nog meer verwachten? Zeker is dat er een nieuwe horeca waarheid is ontstaan na COVID-19. Dark kitchens, afhalen en bezorgen, andere openingstijden en terrassen die gewoon het hele jaar open zijn, de buitenlucht voelt wellicht veiliger. 

Al met al een enorme omwenteling voor de totale horeca branche, en voor de hele wereld natuurlijk. Maar toch wil ik mij persoonlijk even focussen op de horeca ondernemers. Hardwerkende mensen die dag in dag uit, bijna 24/7 klaar staan voor de gasten. Altijd bezig met gastvrijheid en gastgerichtheid. Lekker eten, lekker drinken en een warme gezellige setting neerzetten voor de gasten. Maar de gasten bleven ook na de lockdowns weg, de supermarkten sprongen hierop in en massaal storten we ons op het gezellig samenzijn thuis. 

De horeca staat nu wellicht voor de grootste uitdaging ooit…Hoe krijg ik mijn gasten weer terug aan tafel in onze mooie horecazaken. En is dat nog wel de toekomst?

Eén ding is zeker, supersnel schakelen is dè trend van de toekomst of moet ik zeggen van het heden. De horecaondernemer die wendbaar is, snel nieuwe concepten kan bedenken, deze snel kan positioneren en ook nog eens kwalitatief kan vermarkten en uitvoeren is koopman.

Daarnaast is “food created for delivery” niet meer weg te denken. Ik heb zelf kinderen van 26 en 19 en delivery is vergroeid met hun manier van denken. Opgegroeid met pizza en pasta fastfoodketens die al jarenlang de bezorging prima op orde hebben. En wat te denken van thuisbezorgd.nl. Deze diensten hebben de geesten afgelopen jaren rijp gemaakt voor de volgende stap. En dààr hebben ze nu juist die horeca ondernemers voor nodig. Een kwalitatieve gezonde maaltijd @home, snel geleverd, verrassend lekker, hoog op smaak en met de beste ingrediënten. 

Ben jij nu als horeca ondernemer in staat om, ik denk zelfs samen met je collega’s, supersnel populaire dishes te kunnen leveren dan ga jij de komende jaren gigantisch stijgen in omzet. Samen delen is ook samen vermenigvuldigen, niets kun je alleen en gebruik vooral elkaars kennis om deze slimme foodconcepten snel te laten evolueren. 

Er is zeker geen pasklaar antwoord te bedenken, de markt staat wagenwijd open en moet opnieuw verkend worden. Veel gelukszoekers zitten er in deze wild-west ontwikkelingen. Elke week is er iets anders waar je op moet inspelen. De markt, de concurrentie, het aanbod en de mogelijkheden; alles verandert razendsnel. Als jij de supply chain en de kwaliteitscontrole op orde hebt ben je in staat om met jouw bedrijf grote stappen te maken. 

Ga je mee met deze ontwikkelingen, dan zul je zien dat je dubbel zo hard groeit. Je traditionele basis, je restaurant, zal versterkt worden door de kwalitatieve delivery tak. Delivery @home, versterkt je totale positie in de out of home markt. 

Wil je meer weten over al deze nieuwe ontwikkelingen en wil jij ook de delivery tak van jouw mooie bedrijf vormgeven en opzetten dan kom ik graag eens een kop koffie drinken om te kijken wat de mogelijkheden voor jou zijn. 

Henri 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *